Ramadhan.

10:56 PM

assalamualaikum dear readers.

sekarang ni tengah otw balik ke tganu. feeling lah sikit konon dengar playlist. lagu lagu ni semua kawan kasi. so tengah dengar ni keluar lagu nasyid. dia kekasih Allah. sayunyaa hati.

tetiba teringat td. tgk tv pastu ad update pasal tarikh puasa.

duk termenung then terfikir, alhamdulillah tahun lepas, niat dalam bulan ramadhan dah terlaksana. tahun ni?

sekarang fikir, apa niat atau apa perubahan yg nak buat. orang cakap kan. kalau kita nk laksanakan sesuatu. sama ada tgglkn yg xelok or buat smthng yg baik, amiklah peluang dalam bulan ini. mngkin sebelum ni kita dah cuba tapi susah jugak nk buat, cbe istiqamah dalam bulan ramadhan. inshaAllah kita berjaya buat. aminnn.

jadikan ramadhan ni satu peluang untuk tingkatkan amalan kita. mungkin sebelum ni susah nak lakukan qiamullail. tahajud n solat sunat taubat. cubalah untuk buat sebelum kita sahur.

lagi satuu amalan yg selalu dikongsi. dalam bulan ramadhan ada 30hri, al quran ad 30juzud. setiap satu juzud ada 20page *betulkan andai saya tersilap* setiap hari solat ada 5waktu, latih lah diri dengan membaca 4page setiap kali solat. inshaAllah ckup 30hari berpuasa kita berjaya mengkhatamkan alquran sbnyk satu kali. andai berupaya untuk khatam banyak kali. lagi bagus :)

mungkin tu je kot sharing sy pd malam ni. maaf andai sy ada melakukan kesalahan dan tegurlah setiap kesilapan sy. mungkin ad yg sy xnampak apa kslhn tuu. sama sama muhasabah diri.

marhaban yaa ramadhan.

p/s : sesungguhnya peluang ramadhan ini mungkin tidak akan kita rasai pada tahun seterusnya, gunakan masa kita sebaiknya.

sincerely,
suhaiza.

You Might Also Like

0 comments

Hello There! :)

Chit Chat