semuanya, yes semuanyaa!

3:30 AM


assalamualaikum,

entry ni mungkin panjang, bukan mungkin tp sememangnya akan panjang. lebih elok kalau korang xyah baca entry.



semua telah berubah, yep semuanya telah berubah, Ya Allah, saya tak tahu apa yang terjadi dalam hidup ni.

sejak dari mrsm, segala-galanya tentang diri saya berubah. bermula dari dftar. saat yang paling saya tak kan lupa bila saya stress bila pertandingan pidato dah dekat. bila masuk mrsm, sy rasa kecik sgt. yes, sgt rasa kecik. kecik kat sini bukannya dari fizikal tp dari segi mentaliti. saya tak tahu mcm mne pertandingan dgn budak2 yang sememangnya top. dan ad satu mlm tu saya menangis. menangis. menangis. perasaan debaran pertandingan dah dekat. exam prtama kt mrsm dah dekat. semuanya. sejak msuk situ, mcm2 sy protes untuk pindah, tapi ma abah tetap tak bagi. dorang ckp , "ja jangan fikir apa yg brlaku skrg tp pkir masa hadapan".

then after spm, trus masuk matrik. waktu tu smuanya berubah jgk. Alhamdulillah, waktu di matrik la palinggggg saya suka. waktu kat situ byk yg mengajar tuk sy berdikari. sgt byk mungkin. dan alhamdulillah semuanya teratur, keputusan dari matrik pun amat amat saya bersyukur.

bila dah dpt plhn tuk masuk uni. semuanya berubah lagi. yep, saya rasa ni lah satu perubahan yang susah tuk saya terima. saya tak pernah terpikir tuk dapat kos ni. memang sy pilih semua ni tp entahla.

bila masuk sini, ya Allah, sgt tough tuk sy. sgt sgt. saya memang tak suka sbjek yang menghafal. saya suka kira kira. bila subjek sem lepas semuanya menghafal dan membaca. rasa mcm down sgt. yg paling penting tntg biasiswa. sy mohon tuk jpa. tapi sgt menyedihkn bila xdpt , mungkin tade rezeki. dan proceed kepada ptptn. terengganu offer yayasan tp mostly tuk kos tntg ilmu agama. so now, saya merupakan pmnjam ptptn.

upm, yuran kt upm sgt tinggi. maybe RU yg lain pn sme kot. result sem lepas alhamdulillah, masih lg berada tahap yg buat ma abah happy. tp ade satu sbjek yg buat sy stuck.

so sekarang. sem 2. exam pertengahan semester dh start dan ad yg mrkah da pun. markah yg tidak buat sy happy. since sy thu yg sy memang tak suka sbjek yg mghafal. memang kena usaha btol btol. tapi apa yang buat sy sedih bila markah tu langsung xbuat sy happy.


Ya Allah, sedihnya saya rasa sekarang. dan saya tertnya2 kenapa smpai mcm ni yg jadi. sy tak pernah menyalahkan semua dugaan yg saya ade. sy cuma terkilan. terkilan dengan diri sndri.

sejak dua menjak ni, banyak sgt masalah yang dtg. semua tu buat sy lemah. sebab melibatkan sesuatu yang penting dlm diri ni. saya memang mudah nanges kalau saya memang xdpt tahan.


post ni bukan untuk saya merungut, tp untuk bagi diri sy kuat, yes. untuk lebih kuat sbb sy thu sy mampu tuk hadapi semua ni.


dear haters and stalker,
gelak la awak nak gelak, bergembira lah sebab kali ni awak tahu kelemahan saya. saya xpernah kesah semua tu. saya tahu saya lagi kuat dr awak! THANK YOU.





You Might Also Like

2 comments

  1. im ur stalker,
    dari dulu smpai sekarang xkan jemu baca blog sue..
    thank... :)

    ReplyDelete

Hello There! :)

Chit Chat