Jelajah Lagi ke Bukit Keluang, Besut Terengganu 2019

6:22 PM







Assalamualaikum, hi readers.

Cikja ada join event Terengganu Hills Day pada 27 April lepas. Kebetulan sebenarnya. Plan nak pi Pulau Perhentian then hiking bukit keluang terus. Dah alang alang terengganu buat event, so apa salahnya join, ye dak? Sekaligus kira sokong program kerajaan Terengganu. Ini kira second time lah cikja pi hiking bukit ni. Kalau nak baca yang first time boleh baca entry kat bawah ni ya ?

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks

Jelajah Bukit Keluang

Untuk event Terengganu Hills Day #THD2019, ada 8 bukit serentak yang Join event ni, antaranya bukit harimau menangis, bukit bauk, bukit maras, bukit keluang dan ada lagi beberapa bukit yang join event ni. Setiap bukit akan ada team masing masing di mana untuk Bukit Keluang ni geng supik hitam. Geng supik hitam ni serius bagus sebab dorang antara orang yang menjaga kebersihan bukit. Turun naik dengan plastik hitam untuk kutip sampah.




Okay okay proceed dengan event kali ni. Berkumpul pukul 7pagi untuk pendaftaran serta taklimat. 830 dah boleh hiking. Hiking bukit keluang ni tak tinggi sangat sbb sekejap dah terus sampai atas. tapi kena hati hati sbb naik bukit ni terus pacak. Memang kena get prepared jugak tapi masih lagi di level easy hike.

Untuk hiking kali ni memang tak naik kawasan tangga, kami semua naik kawasan bukit. kalau kawasan parking kt sana, laluan sebelah kanan bukan sebelah kiri yang terus ke pantai.



Dulu tade pun tulisan bukit keluang tu. Kalau nak tahu dulu mcm mana, baca entry ni.

 Jelajah ke bukit keluang.




Ni antara track yang tinggi, maksudnya pacak sikit.



Kalau dah sampai dekat pondok ni, haaa jangan risau sebab sikit lagi nak sampai atas. teruskan perjalanan anda hehehe


Untuk tempoh hiking rasanya tak sampai 30 min untuk sampai puncak. Cikja ambik masa around 20 min tapi itu pun ada berhenti lama jgk. Sebab datang dengan team so sampai atas haruslah dengan team bawang jugak kannn kannn.



So yeah, dah sampai puncak! hahaha. so untuk track turun boleh terus review entry lama, sebab perjalanan dia masih lagi sama.



Sincerely,
Suhaizasuki.


You Might Also Like

6 comments

  1. Replies
    1. tunggu habis puasa nanti awak, join la :)

      Delete
    2. in shaa Allah. semoga ada rezeki tu nnt. Aaminn

      Delete
  2. best nya bila ramai2 join program camni, takda lah terasa sangat kan. rasa best hepi ja ^_^

    ReplyDelete

Hello There! :)

Chit Chat